سرخط خبرها

دیدار نخست وزیر عراق با نمایندگان معترضان بصره

در جریان دیدار نخست وزیر عراق و نمایندگان مردم معترض بصره، گزارش مفصلی درباره مشکلات و کمبودهای استان و مطالبات معترضان ارائه شد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در دیدار با نمایندگان معترضان بصره و نمایندگان حکومت محلی وضعیت خدمات و امنیت در این استان را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، در این دیدار که روز چهارشنبه در بغداد با حضور استان‌دار بصره و نمایندگان آن در مجلس و فرمانده ستاد مشترک و پلیس بصره و نمایندگانی از معترضان و شخصیت‌های برجسته شهر بصره انجام شد وضعیت این استان در بخش امنیت و بازسازی و تأمین آب آشامیدنی و سرمایه‌گذاری و خدمات و کشاورزی و صنعت و مسکن و بهداشت و راه‌سازی و اشتغال زایی بررسی شد.

نمایندگان بصره در این نشست توضیحات مفصلی درباره وضعیت این استان و مشکلات آن و مطالبات معترضان ارائه دادند و عبدالمهدی تأکید کرد که بصره پایتخت اقتصادی عراق است و باید با همه وجود برای پایان دادن به محرومیت‌های آن تلاش کنیم.

او بصره را استانی خاص دانست و تأکید کرد که دولت مرکزی و حکومت محلی و قوه مقننه باید دست در دست هم برای خدمت‌رسانی به استان تلاش کنند و به دور از تبادل اتهامات از موانع گذر کنند و فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم سازند.

نخست وزیر عراق اعتراض مسالمت‌آمیز را حق طبیعی و دموکراتیک مردم دانست و تأکید کرد که این اعتراضات نباید از چارچوب‌های مسالمت آمیز خارج شود. همچنین نخست وزیر عراق تأکید کرد که دولت اقدامات عملی خود برای حمایت از بصره و بهبود وضعیت خدمات در این استان را آغاز کرده است.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا