سرخط خبرها

نماينده مرجعيت: با وجود افراد نادان آيا مي توان به اصلاح اميد داشت؟

«سیداحمد الصافی» بر اهمیت عقل و رفتار عاقلانه و لزوم استفاده از عقلا در اداره امور تأکید کرد.

ميدل ايست نيوز: «سیداحمد الصافی»، نماینده مرجعیت عالی شیعه و خطیب جمعه کربلا، در خطبه‌های نماز جمعه بر اهمیت عقل و رفتار عاقلانه در رفتار اجتماعی افراد تأکید کرد.

الصافی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که می‌فرماید هیچ ثروتی مانند عقل نیست گفت که عقل عطیه‌ای است که خداوند به انسان داده تا بتواند رفتارهایش را بر اساس آن تنظیم کند و در عملکرد خود پا در جای صحیح نهد.

او در مقایسه میان نادانی و فقر گفت که بسیاری از افراد فقیر را دیده‌ایم که با تکیه بر عقل و خرد توانسته‌اند به موقعیت‌های عالی اجتماعی دست یابند و در عوض بسیاری افراد به سبب بی خردی و نادانی با وجود ثروت و مکنت به جایی نرسیده‌اند.
الصافی نابود کردن نادانی را کاری بسیار دشوار دانست و گفت که بی خردی و نادانی فقط با علم و دانش و احساس به اهمیت عقل است که از میان می‌رود به خصوص که انسان نادان از نادانی خود نیز بی خبر وبلکه منکر آن است.

او با اشاره به وضعیت کنونی عراق گفت می‌بینیم که چقدر انسان‌های نادان و بی خرد در موقعیت‌های اداری و سیاسی کشور نشسته‌اند و تصمیم گیرنده شده‌اند، در این حالت انتظار داریم که به چه اقدامی برای بهبود اوضاع مردم دست زنند؟

الصافی همچنین خواستار توجه جدی به موضوع مشورت با انسان‌های فهمیده و دانا شد و مشورت‌خواهی را نیز یکی از نشانه‌های عقل و خرد دانست.

منبع
روابط عمومی آستان حسینی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا