سرخط خبرها

رئیس جمهور چین در دیدار با ولیعهد عربستان: از ریاض حمایت می کنیم

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در دیدار با محمد بن سلمان تاکید کرد که کشورش به شدت از ریاض در توسعه اقتصادی و اصلاحات اجتماعی حمایت می کند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری چین در دیدار با ولیعهد عربستان تاکید کرد، پکن به شدت از ریاض در طرح توسعه اقتصادی و اصلاحات اجتماعی حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در دیداری با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در بوئنوس آیرس اظهار کرد: ثبات عربستان به منزله سنگ بنای شکوفایی و پیشرفت منطقه خلیج (فارس) است و پکن به شدت از ریاض در طرح توسعه اقتصادی و اصلاحات اجتماعی حمایت می‌کند.

شی جینپینگ گفت: چین همواره اهمیت بسیاری برای روابط خود با عربستان قائل است.

رئیس جمهوری چین افزود: چین با قدرت از عربستان در طرحش برای توسعه اقتصادی و اصلاحات اجتماعی حمایت می‌کند و در مسایلی که شامل منافع اصلی‌اش می‌شود، در کنار عربستان خواهد ماند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در تویتر تصاویری از دیدار بن سلمان با جینپینگ را بدون اشاره به جزئیات این دیدار منتشر کرد.

چین و عربستان در زمینه انرژی روابط جدی با یکدیگر دارند.

پیش‌بینی می‌شود عربستان سال جاری میلادی برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ میزان مشارکت خود در بازار چین را افزایش داده و درخواست برای ایجاد پالایشگاه‌های چینی جدید موجب بازگرداندن عربستان به دور رقابت‌ها با روسیه شده و این کشور به بزرگترین منبع نفتی برای سومین مشتری بزرگ نفت جهان تبدیل می‌شود.

روسیه در طول دو سال گذشته پس از آنکه ایجاد یک پالایشگاه کوچک ویژه و خط لوله جدید به افزایش درخواست‌ها برای نفت این کشور منجر شد، بر عربستان که بزرگترین منبع نفت خام برای چین بود، برتری یافت.

چین با ایران، رقیب منطقه‌ای عربستان نیز روابط خوبی دارد و در راستای برقراری تعادل در روابط خود با دو طرف تلاش می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا