سرخط خبرها

وزیر خارجه قطر: وضعیت کنونی شورای همکاری خلیج فارس مایه تأسف است

وزیر امور خارجه قطر قتل «جمال خاشقجی» را رفتاری وحشیانه خواند و خواستار برخورد با عامل آن در هر موقعیتی که باشد شد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی، را رفتاری وحشیانه خواند و خواستار برخورد با هر کسی شد که افراد بی گناه را می‌کشد.

به گزارش الجزیره، وزیر امور خارجه قطر در سخنرانی در شورای روابط خارجی در واشنگتن گفت: «آنچه بر سر جمال و هر روزنامه‌نگار دیگری می‌آید برای ما بسیار دردناک است و هرکسی که دست به اقدام وحشیانه زده در هر موقعیتی که باشد باید محاکمه شود».

او در سخنان خود وضعیت کنونی «شورای همکاری خلیج فارس» را مایه تأسف خواند و گفت که نسبت به آینده این شورا و بازگشت به نقش سابقش خوش‌بین نیست.

به گفته آل ثانی، «شورای همکاری خلیج فارس روزی باثبات‌ترین نهاد در منطقه بود، اما با آغاز محاصره قطر نگاه مردم و جامعه بین الملل به این شورا و اثرگذاری آن تغییر یافت».

او درباره وجود سازوکاری برای حل مسئله محاصره قطر گفت: «هیچ سازوکاری برای حل مشکل پیش گرفته نشده، هرچند در شورا چنین سازوکارهایی هست… ما حتی امنیت مشترک نداریم و نگران اقدامات کشوری هستیم که عضو شوراست».

وزیر خارجه قطر گفت: «نمی‌خواهم بدبین باشم، اما فکر نمی‌کنم شورای همکاری در آینده نقش خود را بازیابد. امیدواریم شورا همچون یک نهاد قدرتمند و الگوی موفق همکاری در جهان عرب ظاهر شود، اما وضعیت کنونی در این مسیر نیست».

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا