سیاسی

تنها کسی که در منطقه از «محمد بن سلمان» دفاع کرد

اسرائیل به اندازه امریکا نگران جایگاه و موقعیت ولیعهد عربستان است.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو» نگران از جایگاه «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور ایالات متحده، خواسته که برای نجات ولیعهد عربستان از ورطه قتل «جمال خاشقجی» تلاش کند.

«عاموس هرئیل»، کارشناس امور نظامی در روزنامه «هاآرتص»، در گزارشی که دیروز منتشر کرده از اعتبار بالای محمد بن سلمان نزد بنیامین نتانیاهو گفته که تأییدی است بر آنچه خود ترامپ نیز در این باره گفت: «اگر عربستان نبود اسرائیل به مشکل خورده بود».

در این گزارش آمده که سفر هیئتی از مسیحیان انجیلی در ماه گذشته به عربستان و دیدارشان با ولیعهد عربستان صرفا یک تصادف زمانی نبوده است: «اسرائیل بسیاری از ظلم‌های دوستان جدیدش در خاورمیانه را نادیده می‌گیرد تا آنها هم آنچه را در سرزمین های فلسطین می‌گذرد نادیده بگیرند».

در این گزارش تأکید شده که نگرانی اسرائیل از برهم خوردن جایگاه ولیعهد عربستان و کشیده شدن موضوع به بی ثباتی در عربستان سعودی به همان اندازه نگرانی‌های امریکاست.

از نظر نتانیاهو نیز عربستان در آنچه به تحریم‌های ایران و به انزوا کشیدن این کشور مربوط می‌شود نقشی بسیار مهم دارد و برای بهبود روابطش با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار نیازمند عربستان است.

«عوزی رابی»، رئیس مرکز «دیان» برای مطالعات خاورمیانه و افریقا»، در یک مصاحبه رادیویی گفت: «ببینید تنها کسی که در منطقه از بن سلمان دفاع کرد بنیامین نتانیاهو بود که فورا سراغ رئیس جمهور امریکا رفت و برای او طلب بخشش کرد».

منبع
الاخبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا