سیاسی

امریکا و اسرائیل درصدد ترور مقتدی صدر هستند نه ایران

عضو ائتلاف سائرون اعلام کرد که امریکا و اسرائیل در پی ترور «مقتدی صدر» هستند و ایران هیچ برنامه و نقشی در این باره ندارد.

میدل ایست نیوز: «عباس علیوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون تاکید کرد که تهدیدات برای ترور «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر از سوی امریکا و اسرائیل ادامه دارد، و ایران در این خصوص هیچ دخالتی و نقشی دارد.

علیوی در گفت وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم عنوان داشت: هدف قرار دادن صدر و ترور وی مربوط به امروز نیست و این تهدید در گذشته نیز از سوی دشمنان و در راس آنها امریکا و اسرائیل وجود داشته است.

وی افزود: امریکا از طریق انتشار اخباری مبنی بر وجود جوخه های ترور که وابسته به کشور خاصی است، سعی دارد اوضاع را متشنج و پر ابهام کند، به ویژه آن که سرویس های اطلاعاتی آنها در عراق حضور دارد و برای تحقق اهداف خود فعالیت می کند. بنابراین اقدام به ترور صدر تنها از سوی امریکا و اسرائیل صورت خواهد گرفت، این موضوعی که برای ما ثابت شده است.

این عضو ائتلاف سائرون تصریح کرد: معتقدم که ایران برنامه ای برای هدف قرار دادن صدر ندارد، اما دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی » باید همه نیروهای خارجی را از خاک عراق بیرون کند و پرونده امنیتی کشور را به دست نظامیان کارکشته و حرفه ای عراقی بسپارد.

وی در پایان گفت: اگر فرد دیگری مانند مقتدی صدر دارای مواضع ملی گرایانه بود، او هم مطمئنا مورد هدف قرار می گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا