سرخط خبرها

اتفاقی بی سابق رو در رویی مبارک و مرسی امروز در دادگاه

قرار است امروز در دادگاهی در مصر محمد مرسی و حسنی مبارک بر سر پرونده معروف «یورش به مرزها» رو در روی هم قرار بگیرند.

میدل ایست نیوز: امروز برای اولین بار در تاریخ مصر دو رئیس‌جمهور برکنار شده رو در روی هم در دادگاه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر که در پی انقلاب 25 ژانویه 2011 سرنگون شد امروز (یکشنبه) رو در روی محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر که در 30 ژوئن 2013 برکنار شد، قرار می‌گیرد و در این جلسه قرار است مبارک در پرونده معروف به “یورش به مرزها” که مرسی و 28 رهبر دیگر اخوان المسلمین در آن متهم شناخته شده‌اند، شهادت بدهد.

مبارک هنوز به طور قطع اعلام نکرده که در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد یا خیر. نوامبر 2016 دادگاه تجدیدنظر مصر حکم‌های مربوط به اعدام و حبس ابد مرسی و رهبران اخوان المسلمین را باطل اعلام کرده بود و امروز مجددا این پرونده بررسی می‌شود.

دادگاه کیفری قاهره با ریاست شعبان الشامی در سال 2015 حکم اعدام مرسی و محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و معاونش رشاد البیومی، محی حامد، عضو دفتر ارشاد و محمد سعد الکتاتنی و عصام العریان از رهبران دیگر را صادر کرده بود. بقیه متهمان نیز به حبس ابد محکوم شده بودند.

دادستان کل مصر، مرسی و دیگر رهبران اخوان المسلمین را به “یورش به مرزهای شرقی کشور و تجاوز به تأسیسات امنیتی و قتل افسران پلیس در اوایل انقلاب ژانویه 2011 ” متهم کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا