سرخط خبرها

پارلمان عراق طرح خدمت سربازی اجباری در این کشور را بررسی می کند

پارلمان عراق قرار است طرح خدمت سربازی اجباری را که بر اساس آن افراد مشمول، ملزم به گذراندن دو سال جهت انجام سربازی می شوند، بررسی کند.

میدل ایست نیوز: «حامد عباس یاسین»، نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح، جزئیات طرح خدمت سربازی اجباری را که قرار است در پارلمان عراق مطرح شود، اعلام و در عین حال تاکید کرد که این طرح با آنچه در حکومت های گذشته مورد اجرا قرار می گرفت، کاملا متفاوت است.

یاسین در گفت وگو با وبگاه خبری المعلومه، عنوان کرد: پیشنهاد سربازی اجباری با بررسی های که انجام شده به کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان تقدیم شده و هم اکنون در حال بحث و بررسی است.

وی افزود: بر اساس این طرح، مشمولین سربازی به مدت دو سال تحت عنوان «خدمت ملی» باید سربازی خود را به اتمام برسانند و طی این مدت با حضور در اردوگاه های نظامی ویژه، در خصوص بکارگیری سلاح آموزش های لازم را فرا بگیرند و دانشجویان آموزش از راه دور نیز با مشارکت در دوره های آموزش مشاغل و حرفه ها به کسب تجربه می پردازند و در همین راستا اکثر وزارتخانه های ذی ربط دوره های آموزشی مذکور را برای این افراد برگزار می کنند.

یاسین در پایان گفت: هدف از این طرح، نظامی سازی مردم نیست بلکه مقصود ما از این کار، رهاندن جوانان از بی بند و باری، ساختن شخصیت جوانان و دور ساختن آنها از رسم و رسومی است که با اخلاقیات جامعه همسو نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا