سیاسی

پیش بینی طوفان سیاسی در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی عادل عبدالمهدی

امروز عادل عبدالمهدی به مجلس عراق می رود تا وزرای باقی مانده کابینه اش را معرفی کند اما انتظار نمی رود آنها بتوانند به آسانی و بدون جنجال سیاسی از مجلس رای اعتماد بگیرند.

میدل ایست نیوز: با اعلام فهرست وزرای باقی مانده کابینه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق صحن پارلمان عراق امروز جنجال سیاسی تازه ای را شاهد خواهد بود.

به فهرست اعلام شده، هم اهل تسنن هم، هم شیعیان و هم کردها، هر سه معترض هستند و جریان های آنها هر کدام نسبت به نامزدهایی که به نام آنها معرفی شده است، اعتراض دارند.

انتظار می رود اوج تنش ها بر سر وزرای کشور و آموزش عالی باشد که اولی از سوی ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری و دومی از سوی جریان صدر به رهبری مقتدی صدر معرفی شده است. مقتدی صدر روز گذشته هشدار داده بود که با انتخاب فالح الفیاض برای وزارت کشور به شدت مخالف است و در هیچ شرایطی حاضر به قبول نامزدی او نیست. وی در این رابطه دیروز دوشنبه به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نامه نوشت و به او هشدار داد مبادا تسلیم فشارها برای قبولی نامزدی فالح الفیاض شود.

حزب اتحاد میهنی کردستان نیز از این که نامزد وزارت دادگستری نامزد مورد حمایت او نبوده اعتراض دارد و هشدار داده است در صورت عدم انتخاب نامزدی مورد تایید آن به جمع ائتلاف اپوزسیون پارلمان می پیوندد.

با وزارت دفاع نیز بسیاری از نمایندگان اهل تسنن عراق مخالفت دارند به ویژه که او را متهم می کنند خلبان ویژه صدام حسین، رئیس جمهوری مخلوع عراق بوده و همچنان پرونده اش در این زمینه مفتوح است و شامل دستورات هیئت پاکسازی حزب بعث می شود.

پارلمان عراق امروز شاهد اوج برخورد جریان ها و احزاب سیاسی خواهد بود. انتظار می رود وزرای پیشنهادی به راحتی نتوانند از پارلمان رای اعتماد بگیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا