سرخط خبرها

توافق حزب اتحادیه میهنی کردستان با «مقتدی صدر» برای عدم رأی اعتماد به وزرای کشور و دادگستری

هیئتی از اتحادیه میهنی کردستان با سفر به نجف اشرف با «مقتدی صدر» توافق کرده که به نامزد وزارتخانه های کشور و دادگستری رأی اعتماد ندهند.

میدل ایست نیوز: یک منبع مطلع از توافق حزب اتحادیه میهنی کردستان با ائتلاف سائرون، وابسته به «مقتدی صدر»، درباره عدم رأی اعتماد به «فالح الفیاض» برای وزرات کشور و «دارا نورالدین» برای وزارت دادگستری خبر داد.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود به «بغداد الیوم» گفته که هیئتی از اتحادیه میهنی کردستان روز دوشنبه در سفر به نجف اشرف با مقتدی صدر دیدار کرده و درباره موضوع عدم رأی اعتماد با وی توافق کرده است.

او گفته که به موجب این اتفاق نمایندگان حزب اتحادیه میهنی به فالح الفیاض رأی اعتماد نخواهند داد و از آن سو نمایندگان ائتلاف سائرون نیز به دارا نورالدین رأی اعتماد نخواهند داد.

مقتدی صدر بارها اعتراض و مخالفت خود با انتخاب فالح الفیاض برای وزارت کشور را اعلام کرده است.

حزب اتحادیه میهنی کردستان نیز وزارت دادگستری را سهم خود از کابینه می‌داند و به واگذاری این وزارتخانه به دارا نورالدین که عضو حزب دموکرات کردستان است، اعتراض دارد.

قرار است مجلس نمایندگان عراق امروز در جلسه‌ای که احتمالا پر تنش خواهد بود نامزدهای معرفی شده برای هشت وزارتخانه بی وزیر در کابینه عادل عبدالمهدی را بررسی کنند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا