سرخط خبرها

جلسه نخست وزیر عراق با سران ائتلاف های «اصلاح» و «بناء» برای حل اختلافات

پس از آنکه ائتلاف «اصلاح و سازندگی» با عدم حضور خود جلسه مجلس عراق را از حد نصاب انداخت، نخست وزیر عراق جلسه ای با سران ائتلاف اصلاح و ائتلاف بناء آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در پی بالا گرفتن اعتراضات درباره نامزدهای وزارتخانه‌های باقی‌مانده، در مقر مجلس عراق جلسه‌ای با سران ائتلاف‌های «اصلاح و سازندگی» و «بناء» برگزار کرده است.

به گزارش شبکه الفرات، در پی خودداری اعضای ائتلاف اصلاح و سازندگی از حضور در جلسه علنی مجلس عراق، که باعث خارج شدن جلسه از حد نصاب شد، جلسه مجلس به مدت نیم ساعت به تعویق افتاد.

بنا به این گزارش عبدالمهدی هم‌اکنون جلسه‌ای با سران این ائتلاف‌ها برگزار کرده تا درباره وزرایی که محل اختلاف‌اند به توافق برسد.

الفرات همچنین خبر داده که یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه رأی گیری برای پنج وزیر و موکول کردن رأی‌گیری برای وزراتخانه‌های دفاع و کشور و دادگستری به زمانی دیگر است.

همچنین گفته شده که یکی دیگر از پیشنهادها تعویق جلسه به روز پنج‌شنبه است، اما نخست وزیر اصرار دارد که جلسه امروز برگزار شود و موضوع فیصله یابد.

ائتلاف اصلاح و سازندگی، به رهبری سیدعمار الحکیم، که بارها خود را فراکسیون اکثریت مجلس اعلام کرده بود با عدم حضور نمایندگانش در مجلس توانست مجلس را از حد نصاب بیندازد. این تصمیم در اعتراض به نامزدی «فالح الفیاض» برای وزارت کشور عراق گرفته شده است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا