سیاسی

لفاظی‌های برادر ولیعهد عربستان علیه ایران

«خالد بن سلمان»،سفیر عربستان در ایالات متحده امریکا مدعی شد که ایران در پی ناامن سازی شبه جزیره عربستان، از طریق ایجاد گروه های وابسته به خود در منطقه است.

میدل ایست نیوز:«خالد بن سلمان» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به شدت بر ایران تاخت و مسئولیت جنایت ها و بحران های گذشته و حال را به حکومت ایران نسبت داد.

به گزارش وبگاه خبری عربی 21، سفیر سعودی در حساب توییتری خود نوشت: حکومت ایران به تلاش های خود برای فریب جامعه جهانی با استفاده از لفاظی های دوپهلو در خصوص بی گناهی و دست نداشتن در جنایت هایش، ادامه می دهد.

خالد بن سلمان در خصوص جنایت هایی که مدعی است، ایران مرتکب شده به موضوعاتی همچون قتل و کوچاندن ملیون ها شهروند سوری، حمایت از فرقه گرایی در عراق در راستای برهم زدن وحدت و یکپارچگی این کشور، حمله به سفارت های موجود در خاک خود و قتل «رفیق الحریری» نخست وزیر سابق لبنان اشاره کرده است.

سفیر سعودی در توییت دیگر خود گفت: حکومت ایران حزب الله لبنان را ایجاد کرد تا با پیروی کامل از خود همچون خنجری در پهلوی عرب باشد، به گونه ای که ایران مسئولیت فعالیت های خرابکارانه و تروریستی خود را به عهده حزب الله گذاشته و از این حزب در جنگ های فرقه گرایی که موجب نابودی عرب ها در عراق و سوریه شده است، استفاده می کند.

وی در ادامه، هدف ایران را از این طرح برپایی جمهوری بزرگی تحت زعامت رهبری ایران عنوان کرد.

خالد بن سلمان افزود: حکومت ایران به این کارنامه خون آلود خود در منطقه اکتفا نکرد و برای ایجاد حزب الله دیگر در شبه جزیره عربستان همت گماشت و با تقویت طرفداران حوثی خود درصدد برهم زدن امنیت و ثبات منطقه است اما عربستان، اجازه ظهور حزب الله دیگر در شبه جزیره عربستان را به ایران نخواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا