سرخط خبرها

هوشیار زیباری: شدت قطب بندی سیاسی در میان شیعیان، در راستای شکست دولت کنونی است

«هوشیار زیباری»، از رهبران اقلیم کردستان و وزیر امور خارجه اسبق عراق، قطب بندی سیاسی در میان شیعیان، شکنندگی حمایت فراکسیون های سیاسی از نخست وزیر را از عوامل به شکست کشیده شدن دولت عادل عبدالمهدی عنوان کرد.

میدل ایست نیوز: «هوشیار زیباری»، از رهبران اقلیم کردستان در اظهارنظری به اتفاقات دیروز پارلمان عراق اشاره کرد و گفت: روزهای آینده شاهد اتفاقات بزرگتری خواهیم بود.

زیباری در حساب کاربری خود در شبکه فیسبوک گفت: «عادل عبدالمهدی»،نخست وزیر عراق در به دست آوردن رای اعتماد برای هشت وزیر باقی مانده، ناکام ماند و علت این امر، نبود برنامه ریزی مناسب و عدم دست یابی به توافق سیاسی مورد نظر، پیش از آغاز جلسه پارلمان بود.

وی افزود: شدت قطب بندی سیاسی در میان شیعیان، عمق بحران و شکننده بودن حمایت سیاسی فراکسیون ها از نخست وزیر، همه در راستای به شکست کشاندن دولت کنونی است و این امر بر خلاف مناقع ملت و کشور است.

زیباری با اشاره به اینکه اتفاقات دیروز به مثابه پیامی نامطمئن و تیر هشداری برای کشور بود، افزود: در آینده شاهد اتفاقات بزرگتری خواهیم بود.

شایان ذکر است که پارلمان عراق در جلسه دیروز خود که برای تعیین تکلیف هشت وزیر باقی مانده کابینه عبدالمهدی تشکیل یافته بود، با هرج و مرج میان نمایندگان و به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به روز پنجشنبه این هفته موکول شد و عبدالمهدی و وزرای پیشنهادی بدون هیچ نتیجه ای، پارلمان را ترک کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا