سیاسی

«عبدالمهدی»: لیست دیگری از وزرا در کار نخواهد بود

«عادل عبدالمهدی» تأکید کرد که منتظر می ماند تا نمایندگان خودشان به توافق برسند.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، تأکید کرد هرجی و مرجی که در مجلس عراق اتفاق افتاد باعث شد موضوع تکمیل کابینه فیصله نیابد.

به گزارش «الفرات نیوز»، عبدالمهدی روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی‌اش که پس از اتفاقات مجلس عراق برگزار شد، تأکید کرد که قرار بود جلسه ساعت 12 آغاز شود اما ساعت 5 شروع شد و گفته شده که جلسه به حد نصاب رسید، اما بعد هرج و مرج پیش آمد و مانع از تشکیل جلسه شد، و الان مجلس است که باید زمان تشکیل جلسه جدید را اعلام کند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که آماده است تا در هر زمانی مجلس تعیین کند به مجلس برود و افزود لیست تازه‌ای از نامزدهای وزارتخانه‌ها معرفی نخواهد کرد و موضوع تکمیل کابینه بسیار مهم است.

او افزود که اداره چند وزارتخانه با سرپرست مشکل اداری پیش نمی‌آورد و پیش‌تر هم تجربه شده است.

عبدالمهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود 13 هزار پرونده فساد در هیئت بازپرسی و عدالت گفت که دولت با جدیت برای تعیین تکلیف این پرونده‌ها اقدام خواهد کرد و اگر پرونده فساد روشنی در کار باشد صرف نظر از موقعیت مسئولان آن فوری درباره آن اقدام خواهیم کرد و اگر موارد توطئه ای علیه کسی باشد آن را پیگیری خواهیم کرد.

او افزود که دولت تا از چابکی لازم در عملکرد برخوردار نیست و بیش از حد بزرگ شده و باید اقدامات لازم در این باره گرفته شود.

عادل عبدالمهدی تأکید کرد که موضوع ساخت بندر فاو برای عراق بسیار مهم و حیاتی است و اگر کشورهای دیگری نگران ساخت این بندرند خودشان باید فکری به حال خودشان بکنند و این ربطی به عراق ندارد.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد که اقدامات لازم برای بازگشایی منطقه سبز بغداد ازجمله بازسازی مسیرها و تونل‌های داخل منطقه سبز و دولت با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

او همچنین درباره آسیب‌های ناشی از سیلاب اخیر در چند استان گفت که دولت با همه توان مشغول رسیدگی به این موضوع در استان‌های آسیب‌دیده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا