سرخط خبرها

یک سرباز آمریکایی به جرم همکاری با داعش به 25 سال زندان محکوم شد

واشنطن به نفوذ داعش در ارتش آمریکا اعتراف کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت دادگستری آمریکا از صدور حکم 25 سال زندان برای یک سرباز آمریکایی به جرم کمک به گروه تروریستی داعش در اعترافی رسمی به موفقیت داعش در نفوذ به دستگاه نظامی آمریکا  خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم «ایکیکا کانگ» که 35 سال دارد و حکمش دیروز سه شنبه صادر شد، به دلیل پیروی از داعش در گذشته و تلاش برای دادن مدارک حساس به این گروه به 25 سال زندان محکوم شد.

معاون وزیر دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی، جان دیمرز دربیانیه ای اعلام کرد: کانگ به عنوان عضوی از ارتش ما به  دفاع از ایالات متحده متعهد شده بود ولی با پیروی از داعش  به وطنش خیانت کرده است.

به گزارش مقامات آمریکایی کانگ در اوایل سال 2016 به تفکرات این گروه افراط گرا نزدیک شده و به شکل منظم فیلم های تبلیغاتی آنها را دراینترنت مشاهده می کرده است.

همچنین به نوشته این پایگاه خبری بر اساس گفته شاکیان، وی طرح یک حمله تروریسیتی به بازار کریسمس درهونولولو پایتخت هاوایی یا پادگانی که محل خدمت وی بوده را در سر داشته است.

این سرباز که تحت تمرین های آموزشی فشرده برای مبارزه قرار داشته، در تابستان سال 2017 مدارک و تجهیزاتی را به عناصری از اف بی آی که خود را واسطه هایی از سوی گروه تروریستی داعش معرفی کرده بودند، تقدیم کرده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا