سرخط خبرها

تحرکات مرزی اقلیم کردستان عراق بدون هماهنگی با دولت فدرال عراق

مقامات اقلیم کردستان عراق برای نخستین بار به جای بکارگیری قایق های کوچک، از پل ارتباطی موجود بر روی رودخانه دجله، برای عبور و مرور استفاده کرد.

میدل ایست نیوز: در تحولی جالب توجه، مقامات اقلیم کردستان عراق، صبح دوشنبه اجازه عبور نخستین اتوبوس از مناطق کردنشین سوریه به منطقه اقلیم کردستان با استقاده از رودخانه دجله را دادند. در دفعات گذشته عبور و مرور با استفاده از قایق های کوچک انجام می شد اما این بار برای نخستین بار، این عبور و مرور از طریق پل ارتباطی که بر روی رودخانه دجله قرار دارد، صورت گرفت.

پل مذکور مهم ترین وسیله برای انتقال سلاح و ادوات نظامی به آن سوی مرزها یعنی به نیروهای دمکراتیک سوریه از سوی نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن به شمار می آید.

این گذرگاه مرزی که عراق و سوریه را از هم جدا می کند، از سوی مقامات عراقی به عنوان گذرگاه رسمی محسوب نمی شود، گذرگاه مذکور در سال 2012 میلادی از طرف اقلیم کردستان عراق به دستور «مسعود بارزانی»، رئیس مستعفی این منطقه در راستای تسهیل رفت و آمد افراد علاقه‌مند به سفر به این اقلیم، افتتاح شد.

این گذرگاه مرزی از سوی مقامات سوری هم، به عنوان گذرگاه رسمی محسوب نمی شود اما به دلیل آنکه این منطقه تحت کنترل نیروهای نطامی دولت خودمختار قرار دارد با شرط داشتن مدارک لازم، اجازه رفت و آمد به دو طرف داده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا