سرخط خبرها

ائتلاف سائرون خواستار لغو توافقات امنیتی با واشنگتن شد

نماینده پارلمان ائتلاف سائرون تشکل های سیاسی را به یک توافق ملی برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در کشور دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: «سلمان حسن»، نماینده ائتلاف سائرون روز شنبه 8 دسامبر 2018 بر مخالفت ائتلافش به حضور هر بیگانه ای در خاک عراق به خصوص نیروهای اشغالگر امریکایی تصریح کرد.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم وی درادامه تاکید کرد که ائتلافش خواستار لغو توافقات امنیتی با واشنطن خواهد شد.

وی در ادامه افزود ائتلاف سائرون با حضور هر نیروی اشغالگر یا بیگانه در خاک عراق مخالف است و تاکید کرد عراق دارای نیروهای مسلحی است که قدرت خود را در دفاع از کشور به جهانیان نشان داده اند.

نماینده ائتلاف مورد حمایت مقتدی صدر تصریح کرد، توافقات امنیتی و استراتیجیک که عراق هنگام خروج امریکا از خاک کشورش امضا کرد بی نتیجه است و به شکل واقعی اجرا نشده است.

در همین رابطه «سلام الشمری»، نماینده پارلمان ائتلاف سائرون روز پنجشنبه 29 نوامبر 2018 تشکل های سیاسی را به یک توافق ملی برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در کشور دعوت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد عراق کشوری است مستقل و دارای دولت منتخب از پارلمانی که نماینده اقشار مختلف جامعه عراق است و حضور برخی نیروهای بیگانه تهدیدی برای استقلال و ثبات این کشور مسحوب می شود.

شمری همچنین افزود لازم است که پارلمان، قانونی برای پایان دادن به حضور بیگانگان در کشور در یک جدول زمانی مشخص تصویب کند.

وی در پایان تاکید کرد که نیروهای مختلف عراقی و حشد الشعبی به همراه عشائر اصیل عرب عراقی به دفاع کامل از کشور در برابر تروریسم و هر هجومی قادر هستند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا