سیاسی

عبدالمهدی پاسخ عامری را داد: این شما بودید به من نیاز داشتید!

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق در پاسخ به سخنان عامری اعلام کرد که من اصراری به قبول مسئولیت نخست وزیری نداشتم، این شما بودید که به من نیاز داشتید.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه، به سخنان «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح واکنش نشان داد و گفت: نیازی که شما به من داشتید، وادارتان کرد به سوی من بیایید و حیله و خدعه من کمتر از شما نیست.

یک منبع نزدیک به عبدالمهدی به “وکاله المدار” گفت: عبدالمهدی اعلام کرده است که من اصراری برای برعهده گرفتن نخست وزیری نداشتم و همچنین در این انتخاب، نخستین گزینه شما هم نبودم اما این نیازتان بود که شما را به سوی من سوق داد و شرایط پذیرفته شده من از سوی شما، مرا به قبول این مسئولیت تشویق کرد.

به گفته منبع مذکور، عبدالمهدی افزود: حیله و خدعه من کمتر از شما نیست و تجربه سیاسی شما از من بیشتر نیست اما حضور من در مذاکرات، من را هم در صف شما قرار خواهد داد، این در حالی است که من به گروه شما تعلق ندارم.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که از من می خواهد تصمیم خود را نهایی کنم، باید ابتدا خود این شخص، تصمیمش را نهایی کند.

عبدالمهدی در عین حال گفت: آیا شما موافق دست برداشتن از شخص گرایی و حزب گرایی هستید؟ آیا شما موافق حرکت در مسیر تصحیح فضای سیاسی هستید که شکست ها و فسادهای موجود، فضای آن را تیره و تار کرده است؟ تا کار بدانجا رسید که دفاتر احزاب شما طعمه آتش قرار گرفت و شما آشکار و پنهان به بدگویی پرداختید؟ اگر شما آماده انجام این امور بودید، من به جای اینکه خود دست به انتخاب بزنم، تصمیم گیری را به عهده شما می گذاشتم.

این منبع مذکور به نقل از عبدالمهدی افزود: من از شخصیت هایی نیستم که اصرار به ماندن در منصب خاصی نداشته باشد یا اینکه بخواهم لیست انتخاباتی تشکیل دهم، اگر در این راه شکست خوردم، این مسئولیت از آن شما باشد، می توانید مسیر دیگری ترسیم کنید.

عبدالمهدی در ادامه گفت: مرا تحت فشار نگذارید چرا که من در سیاست ها و برنامه های شما دخالت نخواهم کرد و بخشی از آن نخواهم بود.

پیش از این هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در مصاحبه با شبکه الغدیر گفته بود که «فالح فیاض» نامزد شخص نخست وزیر است و ما برای نامزدی وی و یا تحمیل این شخص به وزارت کشور اصراری نکردیم.

العامری همچنین گفته بود: ائتلاف الفتح به هیچ کس اجازه نمی دهد که بگوید فالح فیاض از سوی دولتی خارجی برای این وزرات کشور نامزد شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا