سیاسی

«نتانیاهو» تا پیش از انتخابات پیش رو برقراری رسمی روابط با عربستان را اعلام می کند

شبکه 2 اسرائیل طی گزارشی خبر داد که «نتانیاهو» می خواهد از برقراری روابط با عربستان همچون برگ برنده ای در انتخابات پیش رو استفاده کند.

میدل ایست نیوز: شبکه 2 تلویزیون اسرائیل خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» در پی اعلام رسمی برقراری روابط با عربستان سعودی تا پیش از انتخابات اسرائیل است.

در این گزارش آمده که تلاش‌های اسرائیل برای اعلام رسمی برقراری روابط با عربستان سعودی را «یوسی کوهن»، رئیس موساد، هدایت می‌کند که مسئول برقراری روابط میان اسرائیل با چند کشور عربی از جمله عمان است که نتانیاهو تقریبا یک ماه پیش رسما به آن سفر کرد.

بر اساس این گزارش نتانیاهو می‌کوشد که از این موضوع همچون برگ برنده‌ای در انتخابات پیش روی اسرائیل استفاده کند، به خصوص که این تلاش‌ها با حمایت و کمک ایالات متحده همراه است.

این شبکه به نقل از یک مقام بلندپایه در اسرائیل تأکید کرده که اسرائیل تماس‌های گسترده‌ای با چند کشور عربی بر مبنای «مصالح مشترک دربرابر تهدید ایران» آغاز کرده است.

پیش از این «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرده بود که با اقدامات تنبیهی علیه عربستان سعودی در پی ماجرای قتل «جمال خاشقجی» مخالف است زیرا عربستان کمک‌های بسیاری به پرونده اسرائیل کرده است. اظهاراتی که با انتقاد برخی چهره‌های اسرائیلی مواجه شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا