سرخط خبرها

کمک یک میلیارد دلاری بانک جهانی به مصر برای تقویت بخش خصوصی

بانک جهانی تأکید کرد که هدف از این کمک افزایش نقش بخش خصوصی در توسعه مصر است.

میدل ایست نیوز: دولت مصر توافق‌نامه‌ای به ارزش یک میلیارد دلار با بانک جهانی برای حمایت از نقش بخش خصوصی مصر در تحقق توسعه پایدار امضا کرد.

به گزارش «سی ان ان عربی»، این توافق‌نامه را روز یکشنبه «سحر نصر»، وزیر سرمایه‌گذاری و همکاری بین المللی مصر، و «فرید بلحاج»، معاون رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی، در حاشیه نشست «آفریقا 2018» که در «شرم الشیخ» مصر برگزار شد امضا کردند.

وزیر سرمایه‌گذاری مصر تأکید کرد که این حمایت بانک جهانی به برنامه‌های اصلاحات اقتصادی در مصر به‌خصوص تسهیل تأسیس شرکت‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود خدمات حمل و نقل زمینی در مصر کمک می‌کند.

بلحاج نیز گفت که هدف از حمایت از بخش خصوصی مصر کمک به رشد اقتصادی این کشور و حمایت از فعالان بخش خصوصی و افزایش نقش آنها در توسعه کشور است.

او افزود که برنامه اصلاحات اقتصادی مصر در سه محور دست به اصلاحات قابل قبولی زد که بخش‌های دربردارندگی مالی (Financial inclusion)، توسعۀ بخش خصوصی و ادغام آن در برنامه‌های توسعه اقتصادی، و تقویت مدیریت مالی از راه تعدیل نظام مالیاتی و آسان کردن پرداخت مالیات و بهبود فضای کار و افزایش حضور بخش خصوصی در بخش انرژی و بهبود وضعیت تخصیص بودجه برای استان‌ها را شامل می‌شود.

بلحاج تأکید کرد که کمک‌های پیشین به مصر به طور خاص برای تقویت بخش دولتی و با هدف تقویت اقتدار دولت و خروج از بحران بود.

منبع
سی ان ان عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا