سرخط خبرها

آمریکا با حمله به حشد الشعبی می خواهد طوفان رسانه ای راه بیندازد

نماینده ائتلاف فتح با محکوم کردن اقدامات آمریکا علیه حشد شعبی سیاست تحریمی این کشور را مردود دانست.

میدل ایست نیوز: یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در اظهاراتی گفت که آنچه آمریکا به «حشد شعبی» نسبت می دهد، نظیر این مسأله که این نهاد را «فرقه گرا» می خواند، تنها در راستای به راه انداختن یک طوفان رسانه ای است که هدف آن ساقط کردن این نیروها است؛ آن هم پس از دستاوردهایی که به دست آورده اند.

این نماینده در مصاحبه با «المعلومه» گفت که آمریکا سعی دارد عراق را در تنش های منطقه ای یا کشمکش های میان کشورها گرفتار کند. این امر پذیرفتنی نیست و عراق هرگز به سمت این گرداب سوق داده نخواهد شد. وی ادامه داد که آمریکا در تلاش است تا با نسبت دادن لقب های طایفه گرایانه به حشد الشعبی یک طوفان رسانه ای علیه این نهاد به راه اندازد و چهره آن را پس از آنکه در مبارزه با تروریسم در خاطره ها جاودانه شد، از اذهان عمومی پاک کند.

این نماینده افزود: «عراق سیاست گرسنه نگه داشتن ملت ها و تحریم هایی که آمریکا برای تسویه حساب های منطقه ای و بین المللی از آن استفاده می کند را مردود می داند، زیرا تمام مردم دنیا حق دارند که از یک زندگی عزتمندانه به دور از اینگونه سیاست ها برخوردار باشند. وی از سازمان های بین المللی خواست برای متوقف کردن اقدامات آمریکا علیه ملت های جهان نقش خود را ایفا کنند.»

همچنین این نماینده از وزرات امور خارجه عراق خواست تا در برابر اقدامات سفارتخانه آمریکا در بغداد بایستد و نقش حمایتی و دفاعی خود از نهادهای دولتی و ملی عراق را برعهده بگیرد، آنچنان که پارلمان این کشور نیز از دولت عراق خواسته است تا مجموعه ای از ضوابط و اصول برای حکومت ها و سفارتخانه های آنان در راستای احترام به روابط بین المللی وضع کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا