سرخط خبرها

اقلیم کردستان به تصمیمات بغداد در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران پایبند است

عراق چندی پیش یک هیئت مذاکره کننده به آمریکا فرستاد تا از عواقب تحریم های واشنگتن علیه تهران مستثنی شود. دولت اقلیم نیز تأکید کرده در این خصوص با بغداد هماهنگ است.

میدل ایست نیوز: «سفین دزه ای»، سخنگوی اقلیم کردستان عراق أکید کرد اربیل به تصمیم گیری های بغداد در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران پایبند است.

به گزارش «بغداد الیوم» دزه ای در مصاحبه ای مطبوعاتی با دور از انتظار خواندن تأثیرپذیری اقلیم از تحریم های آمریکا علیه ایران گفت که موضع اقلیم کردستان در رابطه با این موضع با تصمیمات دولت مرکزی عراق مطابق خواهد بود.

دولت عراق چندی پیش هیئتی به واشنگتن فرستاد تا با توجه به رابطه تنگاتنگ اقتصادی ایران و عراق در زمینه های مختلف و به ویژه نیرو، در خصوص مستثنی شدن عراق از تأثیر تحریم ها علیه ایران با مقامات آمریکایی مذاکره کند.

دزه ای گفت: «هیئت عراقی در جریان سفر به واشنگتن مذاکراتی با مقامات آمریکایی انجام داد که همچنان نیز ادامه دارد؛ امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد چرا که عراق مرزهای گسترده ای با ایران دارد.»

وی ادامه داد: «ایران نزدیک به 50 درصد از برق و 40 درصد از گاز مورد نیاز عراق را تأمین می کند و اگر صادر کردن برق و گاز به عراق متوقف شود این کشور با مشکلات متعددی دست به گریبان خواهد شد. عراق نزدیک به هزار مگاوات برق از طریق دو خط در دیالی در شمال، یک خط در بصره، و چهار خط در شهر عماره در جنوب خریداری می کند.»

دزه ای افزود که اربیل در خصوص تحریم های آمریکا علیه ایران به تصمیمات بغداد پایبند خواهد بود؛ اقلیم کردستان بخشی از خاک عراق است.

همچنین «نیچروان بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان چندی پیش گفته بود که اقلیم در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران، در چارچوب سیاست های دولت مرکزی عراق گام برخواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا