سرخط خبرها

انتقاد قطر به بیانیه پایانی شواری همکاری

شورای همکاری خلیج فارس نشست دو روزه خود در ریاض را بدون پرداختن به مساله محاصره قطر،به پایان رساند.

میدل ایست نیوز: دوحه، بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را که در ریاض، پایتخت عربستان برگزار شد، به علت عدم بررسی موضوع محاصره قطر و راهکارهای حل و فصل آن، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روزنامه فرا منطقه ای القدس العربی، «احمد الرمیحی»، مدیر دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه قطر در حساب توییتری خود، علت عدم مطرح شدن مساله قطر را مورد پرسش قرار داد و گفت: این چه بیانیه پایانی است که در آن به موضوع محاصره قطر و راهکارهای حل و فصل آن هیچ اشاره ای نشده است؟

وی افزود:« قصد فریب چه کسی را دارید؟ سطحی نگری و نادیده گرفتن مشکلات واقعی که شورای همکاری خلیج فارس با آن دست به گریبان است، دیگر کافی است.»

بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس مستقیما به موضوع راهکارهای حل و فصل بحران خلیج فارس هیچ اشاره ای نکرده است و تنها به موجودیت این شورا و انسجام میان اعضای آن تاکید کرد.

در خصوص کنفرانس مطبوعاتی «عادل الجبیر»، وزیر امور خارجه عربستان که پس از نشست سران این شورا برگزار شد، رمیحی گفت: کنفرانس مطبوعاتی بی محتوای جبیر پایان یافت، وی در این کنفرانس تلاش کرد تا آنچه را در بیانیه پایانی نتواسته بود بگنجاند، مورد تایید قرار دهد.

در کنفرانس مطبوعاتی مذکور، جبیر با اشاره به بحران خلیج فارس گفته بود: مواضع عربستان در این خصوص آشکار و مشخص است.

جبیر همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «برادران ما در قطر به خوبی می دانند که برای بازگشت به شورای همکاری خلیج فارس باید چه اقداماتی انجام دهند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا