سرخط خبرها

ائتلاف بنا: فالح فیاض تنها در صورت مخالفت نخست وزیر، کنار گذاشته خواهد شد

ائتلاف بنا اعلام کرد «فالح فیاض» تنها در صورت مخالفت «عادل عبدالمهدی» با نامزدی وی برای تصدی وزارت کشور و یا عدم رای اعتماد پارلمان، با شخص دیگری جایگزین خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «سعد الخزعلی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا تاکید کرد که «فالح فیاض»، نامزد این ائتلاف برای تصدی وزارت کشور، تنها در صورت مخالفت «عادل عبدالمهدی» با نامزدی وی، با شخص دیگری جایگزین خواهد شد و فشار سیاسی و تهدید در تغییر نامزد ائتلاف بنا برای وزارت کشور کارساز نخواهد بود.

الخزعلی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد: بازه زمانی مابین جلسه یکشنبه هفته گذشته تا روز سه شنبه هفته آینده برای حل و فصل مشکل کابینه دولت کافی است و این پرونده در این فاصله زمانی میان فراکسیون های سیاسی مختلف رفع و رجوع خواهد شد.

وی افزود: ائتلاف بنا هیچ اصراری روی نامزدی شخص خاصی در کابینه دولت ندارد و اگر نخست وزیر بخواهد فالح فیاض را با نامزد دیگری جایگزین سازیم، کاندیدای جایگزین را معرفی خواهیم کرد اما در حال حاضر نمی توان در مورد آن سخن گفت.

الخزعلی در پایان گفت: فالح فیاض تنها زمانی با شخصی دیگر جایگزین خواهد شد که نخست وزیر با وزارت وی مخالفت کند یا اینکه وی نتواند در پارلمان رای لازم برای تصدی وزارت کشور را به دست آورد، اما با توسل به تهدید، ارعاب و فشار سیاسی نمی توان فیاض را با نامزد دیگری جایگزین ساخت.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا