سرخط خبرها

درخواست برخی از کشورهای عربی از اسرائیل برای خرید پهپادهای تهاجمی

تلویزیونی رسمی اسرائیل امروز دوشنبه افشا کرد که کشورهای خلیج اخیرا از اسرائیل درخواست خرید پهپادهای تهاجمی را کرده اند.

میدل ایست نیوز: کانال تلویزیونی رسمی اسرائیل “کان” دیروز دوشنبه فاش کرد که کشورهای خلیج اخیرا از اسرائیل درخواست خرید پهپادهای تهاجمی را کرده اند.

به گفته این کانال تلویزیونی، حکومت های عربی که بخش سانسور نظامی اسرائیل ذکر اسم این کشورها را سانسور کرده است، از تل آویو درخواست خرید پهپاد از نوع “زیک” کرده اند که مقامات ذی ربط در تل آویو پس از بررسی های لازم، این درخواست را رد کرده اند.

این کانال تلویزیونی اسرائیلی در ادامه افزود: کشورهای عربی خلیج، پس از این که اسرائیل درخواست آنها را رد کرده است، به چین رو آورده و از این کشور هواپیماهای بدون سرنشین با ویژگی های مشابه را خریداری کرده اند.

وزارت جنگ اسرائیل در خصوص سخنان این کانال تلویزیونی با این ادعا که این وزارتخانه اصولا در مواردی که به مسائل نظامی مربوط می شود، اظهار نظر نمی کند، سکوت اختیار کرده است.

پیشتر روزنامه “واشنگتن پست” افشا کرده بود که دولت بنیامین نتانیاهو به شرکت “NSO” اجازه تجهیز سرویس اطلاعات عربستان به نرم افزار جاسوسی از نوع “پگاسوس” را داده است. این نرم افزار جاسوسی می تواند به گوشی های همراه نفوذ کند. در جریان ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد سعودی از این برنامه در شنود مکالمات وی استفاده شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا