سرخط خبرها

عراق تولید نفت خود را کاهش می دهد

پس از توافق سازمان اوپک و دیگر تولیدکنندگان غیر عضو در آن بر سر کاهش تولید نفت، عراق هم تولید خود را روزانه 140 هزار بشکه کاهش خواهد داد.

میدل ایست نیوز:«حمزه الجواهری»، کارشناس نفتی عراقی تاکید کرد که تصمیم اوپک به کاهش تولید نفت، از آغاز سال آینده اجرایی خواهد شد و این تصمیم موجب افزایش بهای جهانی نفت خواهد شد، وی در عین حال گفت عراق روزانه 140 هزار بشکه از تولید خود را کاهش خواهد داد.

الجواهری در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد: تصمیم به کاهش تولید در نتیجه توافق تولیدکنندگان خارج از اوپک و اعضای این سازمان با هدف افزایش بهای نفت اتخاذ شد، چرا که سیاست کاهش تولید به شکل ساده موجب افزایش بهای جهانی نفت می شود.

وی در ادامه گفت: سازمان اوپک روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود را کاهش خواهد داد و این تصمیم از ابتدای سال جدید میلادی اجرایی خواهد شد.

عربستان سعودی با دیکته ایالات متحده امریکا روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت اضافی برای پر کردن کمبود موجود در بازار پس از تحریم های اعمالی واشنگتن علیه ایران، راهی بازارهای جهانی می کند که این امر موجب مازاد عرضه و کاهش شدید بهای نفت شده است.

بهای نفت پس از این تصمیم اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو در این سازمان، افزایش یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا