سرخط خبرها

بیش از 150 هزار کودک عراقی فاقد امکانات گرمایشی

یونیسف اعلام کرد که بیش از 150 هزار کودک عراقی که اکثر آنها از ایزدیان عراق هستند دربرابر موج سرمای زمستانی امکانات گرمایشی لازم را ندارند.

میدل ایست نیوز: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیش از 150 هزار کودک عراقی فاقد امکانات لازم دربرابر موج سرمای زمستانی هستند.

این سازمان در گزارشی که در پایگاه رسمی خود منتشر کرده تأکید کرده که تلاش‌ها برای شناسایی خانوارهایی که در مناطقی به سر می‌برند که دسترسی به آنها دشوار است، ادامه دارد تا بتوان لباس زمستانی و امکانات گرمایشی در اختیارشان گذاشت. این سازمان افزود که اکثر این خانوارها از خانواده‌های ایزدیان هستند که در پی حملات داعش از سکونت‌گاه‌های خود فرار کرده‌اند.

«پیتر هوکینز»، رئیس ستاد عملیات یونیسف گفت که سیل‌های شدید اخیر باعث شده است زمستان امسال برای کودکان آواره سخت‌تر باشد.

او افزود که هم‌زمان با جشن جهانی اعطای جایزه صلح نوبل به بانوی عراقی ایزدی، نادیه مراد، بابت فعالیت‌های گسترده وی در راستای حقوق بشر باید یادآوری کنیم که همچنان کودکان بسیاری در عراق هستند که نیازمند امدادرسانی و کمک‌اند، حتی وقتی رفتارهای خشونت‌آمیز تروریست‌ها علیه آنها پایان یافته باشد.

 

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا