سرخط خبرها

توافقات تازه دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان

دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان بر حل اختلافات موجود میان حکومت اقلیم کردستان و دولت فدرال توافق کردند.

میدل ایست نیوز: دفتر دو حزب سیاسی دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان روز سه شنبه، 11 دسامبر 2018 در اربیل در بیانیه ای رسمی بر چهار نکته مهم توافق کردند.

در بیانیه صادر شده از این جلسه آمده است که دو طرف بر برقراری بهترین روابط دوجانبه میان حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان در زمینه های سیاسی و اقتصادی و روابط دیپلماتیک توافق کردند. به گونه ای که حکومت اقلیم کردستان را به شدت تقویت کند.

همچنین این بیانیه در ادامه تصریح می کند که دو طرف بر کار مشترک برای حل مشکلات موجود میان حکومت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در همه زمینه ها و پیشرفت درحل مسئله کرکوک و مناطق مورد نزاع و همه مسائل مورد اختلاف توافق کردند.

بر اساس این بیانیه دو طرف توافق کردند برایجاد یک کمیته برای آماده سازی طرح تنظیم روابط  به طور کل برای حفظ یک موضع گیری مشترک درباره سازکار تعامل با موضوع عراق و داخل اقلیم کردستان و اطرافش با در نظر گرفتن حوادث و پیشرفت هایی که حاصل می شود.

در ادامه در این بیانیه آمده است که دو طرف بر حمایت از کمیته خاص تشکیل کابینه جدید دولت کردستان برای حفظ ثبات و حکومت بر اساس قانون  و مشارکت همه احزاب توافق کردند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا