سیاسی

واکنش تند ائتلاف تحت رهبری عبادی به مساله انتخاب مالکی به معاونت رئیس جمهوری

ائتلاف النصر به رهبری«حیدر عبادی» مخالفت شدید خود را با اعطای منصب معاونت ریاست جمهوری عراق به «نوری مالکی» اعلام کرد.

میدل ایست نیوز:ائتلاف النصر به رهبری «حیدر عبادی»، امروز چهارشنبه مخالفت خود را با اعطای منصب معاونت ریاست جمهوری عراق به «نوری مالکی» اعلام و تاکید کرد: در این خصوص اتفاق نظری وجود ندارد.

نوری مالکی، دوشنبه این هفته اعلام کرده بود که برای به عهده گرفتن منصب معاونت رئیس جمهوری توسط وی اتفاق نظر وجود دارد.

بر اساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهور این کشور باید تنها یک معاون داشته باشد اما ساز و کار سیاسی عراق در دوره پارلمانی گذشته سه معاون رئیس جمهور سر کار آورده بود که عبارتند از نوری مالکی، «ایاد علاوی»، رئیس ائتلاف وطنیه و«اسامه النجیفی»، رهبر ائتلاف القرار.

«علی السنید»، از رهبران ائتلاف النصر در گفت‌وگو با شفق نیوز عنوان داشت: مساله انتخاب معاون رئیس جمهور با توافق سیاسی گروه های سیاسی انجام می شود و مالکی با اعلان شبه نهایی خود برای تصدی منصب معاونت رئیس جمهوری، شتاب زده عمل کرده و هدف وی از این کار اعمال فشار روی گروه های سیاسی دیگر است.

السنید تاکید کرد: هیچ توافق سیاسی بر سر تصدی معاونت ریاست جمهوری توسط مالکی وجود ندارد، و«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق هم هیچ اصراری برای انتخاب مالکی به این پست ندارد.

وی با اشاره به اینکه پروسه تغییر چهره ها و عدم باقی ماندن شخصیت ها در منصب های مشخص را آغاز کرده ایم، افزود: بیشتر گروه های سیاسی با معاونت مالکی مخالف هستند و بسیار دشوار است که وی بتواند اکثریت آرای پارلمان را برای بر عهده گرفتن این منصب به دست آورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا