سیاسی

سنای امریکا به اتفاق آرا «محمد بن سلمان» را مسئول قتل «خاشقجی» دانست

در اقدامی بی سابقه، سنای امریکا به توقف حمایت نظامی امریکا از ائتلاف عربستان در جنگ با یمن رأی داد.

میدل ایست نیوز: مجلس سنای امریکا طی تصمیمی تاریخی به توقف حمایت نظامی امریکا از جنگ در یمن رأی داد و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را مسئول قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی دانست.

به گزارش رویترز، اعضای سنای امریکا با 56 رأی موافق و 41 رأی مخالف به پایان حمایت نظامی از ائتلاف عربستان در جنگ یمن رأی دادند.

تصویب چنین چیزی تا حد زیادی نمادین محسوب می‌شود چون فقط وقتی می‌تواند به یک قانون الزام آور تبدیل شود که در مجلس نمایندگان امریکا نیز رأی بیاورد.

این اولین بار در تاریخ امریکاست که یکی از دو مجلس این کشور به توقف مشارکت نظامی امریکا در جنگی در بیرون مرزهای این کشور رأی می‌دهد.

هفت تن از اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز که ترامپ عضو آن است در این رأی‌گیری به دموکرات‌ها پیوستند.

پیش از این وزارت خارجه امریکا تأکید کرده بود که با توقف این حمایت نظامی به شدت مخالف است.

پس از این رأی‌گیری، سنای امریکا به اتفاق آرا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، مسئول قتل خاشقجی دانسته شد و بر ضرورت برخورد عربستان سعودی با هر کسی که در این جنایت دست داشته باشد تأکید شد.

«باب کورکر»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای امریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا، که از طراحان این قانون بود گفت: «به اتفاق آرا… سنای امریکا تأکید کرد که محمد بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است. این یک اعلامیه قوی است. به نظرم بیانگر ارزش‌هایی است که به آنها افتخار می‌کنیم».

 

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا