سیاسی

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل به صورت سری به امارات سفر کرد

رئیس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل اعلام کرد که در این دیدار بر فروش سلاح به ابوظبی و دیدار نظامیان عالی رتبه امارات از اسرائیل توافق شد.

میدل ایست نیوز: «مورت فریدمان» ، رئیس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(آی پک)، شنبه، از دو دیدار سری  ژنرال «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در کشور امارات متحده عربی با «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی و تعدادی از نظامیان عالی رتبه امارات، در ماه نوامبر گذشته پرده برداشت.

به گزارش وبگاه خبری المعلومه، فریدمان اعلام کرد که در این دیدار بر فروش سلاح به ابوظبی و سفر افسران اماراتی عالی رتبه در آینده نزدیک به اسرائیل توافق شد.

به گزارش این وبگاه خبری وی در ادامه افزود سفر علنی بعدی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به کشورهای خلیج، منامه خواهد بود و عربستان به بحرین اجازه گشایش یک نمایندگی رسمی برای اسرائیل در خلال این دیدار را داده است.

فریدمان همچنین تصریح کرد که عربستان امروز هم پیمان نزدیک اسرائیل در همه پرونده ها و مسائل منطقه ای و جهانی است. وی بر این نکته تاکید کرد که روابط میان اسرائیل و کشورهای مصر و اردن و مراکش دهه هاست که برقرار است، در حالی که رابطه با برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به صورت سری بوده ولی امروز این روابط با اکثر این کشورها از صمیمیت بیشتری برخوردار است، به گونه ای که برخی از اعضای خانواده های سلطنتی در خلیج دیدارهایی در اسرائیل داشته اند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا