سرخط خبرها

سفر رئیس پارلمان عراق به اقلیم کردستان

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق با سفر به اقلیم کردستان با مقامات سیاسی این منطقه دیدار کرده و بر لزوم تعیین تکلیف وزارتخانه های باقی مانده دولت تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق که در راس هیئتی پارلمانی امروز شنبه، به اقلیم کردستان عراق سفر کرده است در دیدار با «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دمکرات کردستان بر لزوم تعیین تکلیف وزارتخانه های باقی مانده و  پایان دادن به اداره وزارتخانه ها توسط افراد سرپرست تاکید کرد.

به گزارش شبکه الفرات، طرفین در این دیدار در خصوص وضعیت سیاسی و امنیتی کنونی عراق و تلاش ها برای تکمیل کابینه دولت به گفت‌وگو پرداختند و بر لزوم حل و فصل مساله وزارتخانه های باقی مانده تاکید کردند و عنوان داشتند: در مرحله پیش رو با تشریک مساعی برای خدمات رسانی به همه عراقی ها از طریق دولتی قوی که مورد حمایت گروه های سیاسی است، گام برخواهیم داشت.

رئیس پارلمان عراق همچنین با «نیچروان بارزانی»، نخست وزیر  اقلیم کردستان، دیدار کرده و ضمن رایزنی در خصوص موضوعاتی همچون تحولات صحنه سیاسی عراق، راهکارهای تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌های مشترک میان بغداد – اربیل و حل و فصل مشکلات موجود در چارچوب قانون اساسی، درباره پرونده بازسازی مناطق آزاد شده و لزوم تلاش برای خاتمه دادن به مساله آوارگان و تضمین بازگشت آنها به شهرهای خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد الحلبوسی سفر خود را با دیدار «مسرور بارزانی»، مشاور امنیت ملی عراق به پایان رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا