سرخط خبرها

عراق از توافق یمنی ها استقبال کرد

وزارت امور خارجه عراق، آتش بس میان طرف های درگیر در یمن را گام مهمی برای حل وضع بحرانی این کشور دانست.

میدل ایست نیوز: عراق از توافق آتش بس و صلح میان دو طرف درگیر در یمن استقبال کرد.

به گزارش وبگاه خبری الفرات نیوز در بیانیه صادره از وزارت امور خارجه عراق آمده است، این وزارتخانه از توافق دو طرف درگیر در یمن بر اعلام آتش بس در شهرهای حدیده و تعده استقبال می کند و آن را گام مهمی درپایان بخشیدن به  وضع بحرانی ملت دوست و برادر یمن دانست و بر نقش مهمی که آقای «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل دریمن در نزدیک کردن دیدگاه های دو طرف و موفقیت این مذاکرات داشته است، تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه، وزارت امور خارجه عراق، ابراز امیدواری کرده است که طرف های درگیر در یمن، به تفاهمات بیشتری در زمینه مسائل مورد اختلاف در رسیدن به راه حلی نهایی برای این بحران دست یابند.

در ادامه وزارت امور خارجه بار دیگر بر موضع ثابت و محکم عراق بر وحدت یمن و استقلال و حفظ خاک یمن تصریح و بر حمایت کامل عراق از هر تلاشی برای بازگشت امنیت و ثبات به این کشور تاکید کرد.

آتش بسی که در پی توافق دو طرف یمنی در سوئد به دست آمد، روز جمعه در شهر حدیده که بندر آن، گذر گاه اصلی اکثر کمک های انسان دوستانه و مواد غذایی ارسالی به این کشور است، به اجرا درآمد.

این توافق در پایان گفت وگو های نفس گیر، زیر نظر سازمان ملل متحد، میان حکومت یمنی مورد قبول جامعه جهانی و جریان حوثی برای پایان دادن به چهار سال جنگ داخلی این کشور که منجر به بزرگترین بحران بشری درجهان شد، به دست آمد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا