سیاسی

فساد قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای غربی معادل چهار سال بودجه عراق

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که در صدد بازبینی همه قراردادهای تسلیحاتی این کشور با امریکا و کشورهای اروپایی در سال های بعد از 2003 میلادی با هدف بررسی فسادها صورت گرفته در آن است.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز یکشنبه خسارت عراق از قراردادهای فاسد تسلیحاتی امریکا و کشورهای غربی را معادل بودجه سه یا چهار سال عراق برآورد کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که تلاش خود را برای بررسی این پرونده ها و جلب افراد دخیل در این قراردادها از طریق پلیس بین المللی (اینترپول) به کار خواهد بست.

«عباس الاسماعیلی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد: این کمیسیون درصدد بازبینی همه قراردادهای تسلیحاتی امضا شده با طرف امریکایی و کشورهای اروپایی در سال های بعد از 2003 میلادی و بررسی فسادهای صورت گرفته در آن است.

وی با بیان اینکه خسارت های عراق بابت این قراردادها معادل سه یا چهار سال بودجه عراق است، افزود: بخش اعظم بودجه عراق در سال های گذشته، صرف این قراردادهای تسلیحاتی شده است.

الاسماعیلی در پایان گفت: کسانی که در این قراردادها دست داشتند، هم اکنون در امریکا، اروپا و کشورهای همسایه ساکن هستند و کمیسیون امنیت پارلمان از طریق ارتباط با نهادهای نظارتی و نیز هماهنگی با اینترپول درصدد تحت پیگرد قرار دادن این افراد و انتقال آنها به عراق برای محاکمه در دادگاه های عراقی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا