سرخط خبرها

واشنگتن: شرق رودخانه فرات و منبج خط قرمز است

مسئولین آمریکایی تاکید کردند هرگونه حمله نظامی به نیروهای دموکراتیک سوریه به معنای حمله به آمریکا و نیروهای ائتلاف است.

میدل ایست نیوز: مسئولین آمریکایی به فرماندهان نظامی و سران سیاسی در اپوزیسیون سوریه و هم پیمان با آنکارا تصریح کردند که منطقه شرق رودخانه فرات و شهر منبج برای ارتش آمریکا خط قرمز محسوب می شود.

به گزارش روزنامه شرق الاوسط، در دو روز اخیر، تماس های نظامی و سیاسی میان دو طرف آمریکایی و ترکی پس از اشاره آنکارا به انجام عملیات نظامی در شمال سوریه ضد یگان های مدافع خلق کردی که تشکیل دهنده اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه و هم پیمان واشنگتن در جنگ با داعش هستند افزایش یافته است.

به گزارش برخی منابع، برخی گروه های مخالف سوری در این عملیات نظامی مشارکت خواهند کرد.

به گزارش این روزنامه، مسئولین آمریکایی به ائتلاف ملی مخالفین سوریه و ارتش آزاد سوریه اعلام کردند که مشارکت ائتلاف و یا ارتش آزاد سوریه به هر شکل در عملیات نظامی به معنای حمله به ایالات متحده آمریکا و نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریسم است و این به برخوردی مستقیم با آنها منجر می شود و نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه به شکلی با یکدیگر ادغام شده اند، بنابراین امکان حمله به نیروهای دموکراتیک سوری بدون هدف قرار دادن نیروهای ائتلاف و نیروهای آمریکایی و درگیری با آنها وجود ندارد.

به نوشته روزنامه شرق الاوسط، «برت مک گرک»، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد هر نوع عملیات نظامی از سوی ترکیه خردمندانه نیست.

همچنین «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد ما جزئی ازائتلاف بین المللی ضد داعش هستیم و می خواهیم فعالیت هایمان را هماهنگ کنیم و نظامیان ما در تماس نزدیک با آمریکایی ها و بقیه اعضای ائتلاف و همچنین روسیه برای ممانعت از هر گونه درگیری هستند.

«عبدالرحمن مصطفی»، رئیس ائتلاف ملی مخالفین سوریه درمصاحبه ای گفت هر نوع عملیات نظامی برای از بین بردن یگان های مدافع خلق کردی مورد استقبال و  حمایت است.

منبع
شرق الوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا