سرخط خبرها

پارلمان عراق: ادامه حضور ارتش ترکیه در شمال عراق، نقض حاکمیت ملی ماست

کمیسیون روبط خارجه پارلمان عراق اعلام کرد که ادامه حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ ک ک، نقض حاکمیت ملی این کشور است.

میدل ایست نیوز: کمیسیون روبط خارجه پارلمان عراق دیروز شنبه، باقی ماندن نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق را نقض حاکمیت ملی عراق توصیف و تصریح کرد که تمدید حضور این نیروها بدون اطلاع دولت فدرال این کشور صورت گرفته است.

«ملحان المکوطر»، عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، عنوان داشت: ترکیه به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک)، تمدید حضور نیروهای خود در شمال عراق را به اطلاع دولت عراق نرسانده و ادامه حضور این نیروها، نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است.

وی افزود: کمیسیون روابط خارجه پارلمان موضوع حضور نیروهای خارجی در خاک عراق را در دستور کار یکی از جلسات خود با وزارت امور خارجه خواهد گنجاند و سقف زمانی مشخصی را برای اخراج این نیروها مشخص خواهد کرد.

المکوطر در ادامه افزود: وزارت امور خارجه عراق سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراضی خود را در خصوص حضور نیروهای نظامی این کشور در شمال عراق به وی تسلیم کرد.

این نماینده پارلمان عراق در عین حال گفت: ترکیه سومین بار است که حاکمیت ملی کشور ما را نقض می کند و دولت فدرال عراق باید ترکیه را از این اقدامات خود باز دارد.

وزارت امور خارجه ترکیه پیشتر در واکنش به احضار «فاتح یلدز»، سفیر این کشور در بغداد، اعلام کرده بود که عملیات نظامی علیه حزب کارگران ترکیه در شمال عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا