سرخط خبرها

انتقاد وزیر امور خارجه بحرین از بیانیه اتحادیه عرب در انتقاد از استرالیا

وزیر امور خارجه بحرین تأکید کرد که به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل ربطی به مطالبات مردم فلسطین ندارد.

میدل ایست نیوز: «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه بحرین، تأکید کرد که به رسمیت شناختن قدس غربی از سوی استرالیا به‌عنوان پایتخت اسرائیل «ربطی به مطالبات فلسطینیان ندارد».

او روز شنبه در واکنش به بیانیه رسمی محکومیت اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل که اتحادیه عرب آن را منتشر کرد، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «تویتر» تأکید کرد که بیانیه اتحادیه عرب «سخنسرایی و غیر مسئولانه» است.

خالد بن احمد افزود که این موضع استرالیا «به مطالبات مشروع فلسطینیان که در رأس آنها پذیرش قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین است ربطی ندارد و با طرح عربی برای صلح ناسازگار نیست».

او افزود که خود اتحادیه عرب بهتر از هر کسی به این موضوع آگاه است.

اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل با واکنش های اعتراض آمیز بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی در غرب و شرق آسیا و البته دولت فلسطین مواجه شده است.

«اسکات موریسون» وزیر امور خارجه استرالیا روز شنبه اعلام کرد که کشورش قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسند اما تا زمانی که راه حلی برای صلح در سرزمین‌های فلسطینی یافته نشود، برای انتقال سفارش از تل آویو به بیت المقدس اقدام نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا