سیاسی

توضیحات سفارت ایران درباره ترک مراسم بزرگداشت شهدا توسط مسجدی+فیلم

حضور «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم بزرگداشت شهدا که توسط ائتلاف بنا برگزار شده بود، با حاشیه هایی همراه شد.

میدل ایست نیوز: حضور «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مراسم بزرگداشت شهدای عراق که توسط ائتلاف بنا برگزار شده بود، با حاشیه هایی همراه شد.

سفارت ایران در بغداد اقدام سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترک جلسه به «هنگام قیام به احترام شهدای عراق» را تکذیب و در عین حال تاکید کرد که کادر دیپلماتیک سفارت به تمام شهدای عراق، مقاومت اسلامی و حشد الشعبی احترام قائل است.

«ذوالفقار امیر شاهی»، مشاور رسانه ای سفارت ایران در بغداد در گفت وگوی مطبوعاتی روز شنبه خود در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی تصریح کرد: ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد از ابتدای مراسم تا پایان فعالیت هایی که برای بزرگداشت شهدای عراق ترتیب داده شده بود، حضور داشت و فاتحه ای برای ارواح شهدا تلاوت کرد و هنگام قیام حاضران جلسه که به احترام شهدا از جا برخواسته بودند، مسجدی با این گمان که مراسم پایان یافته است، جلسه را ترک کرد.

امیر شاهی در ادامه با ابراز تعجب از اخبار منتشر شده، اظهار داشت: سخنان برخی افراد «تفسیر نادرستی از این اتفاق» است.

وی با ستودن نقش حشد الشعبی و نیروهای مقاومت اسلامی، افزود: شهدا مورد احترام جمهوری اسلامی ایران و کادر دیپلماتیک به ویژه آقای مسجدی است که عمر خود را در راه مبارزه با تروریسم و بزرگداشت شهدای محور مقاومت و مجاهدان نیروهای مسلح عراق صرف کرده و در مسیر تروریسم ستیزی، ایران نیز شهدای بسیاری تقدیم کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا