سرخط خبرها

حزب کارگران، ترکیه را در صورت حمله به کردهای سوریه به واکنشی شدید در داخل ترکیه تهدید کرد

بمباران ترکیه، به کشته شدن چهار غیر نظامی منجر شد که اکثر آنها از زنان و کودکان بودند.

میدل ایست نیوز: حزب کارگران کردستان، یکشنبه ترکیه را در صورت حمله نظامی به کردهای مناطق شمال سوریه به واکنشی شدید تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «کاوه شیخ موسی»،عضو دفتر رسانه ای حزب کارگران کردستان درباره اعلام «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در مورد آمادگی ترکیه برای حمله نظامی به شرق فرات گفت واکنش شدیدی به افزایش عملیات در داخل ترکیه خواهیم داشت و نه مثل اکنون که عملیات ها به علت شرایط خاص زمستان کاهش یافته است و پاسخ ما به ترکیه متفاوت خواهد بود.

به گزارش این خبرگزاری، کاوه شیخ موسی، درباره بمباران اخیر ترکیه در مناطق داخل اقلیم کردستان تصریح کرد بمباران ترکیه، مواضع نظامیان حزب کارگران کردستان را هدف قرار نداده بلکه روستاهایی از ایزدی ها را در سنجار و مخمور مورد هدف قرار داده است که این روستاها زیرسلطه حکومت عراق قرار دارند.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که بمباران ترکیه در مناطقی دور از مواضع حزب بوده و منجر به کشته شدن چهار غیر نظامی که اکثر آنها از زنان و کودکان بوده اند، شده است.

کاوه شیخ موسی در ادامه افزود بمباران ترکیه جزئی از نقشه ترکیه برای افزایش نفوذ خود در سوریه و عراق است و افزایش توان نظامی ترکیه درخاک سوریه هم زمان با بمباران اقلیم کردستان بود.

این درحالی است که رئیس جمهور ترکیه، اخیرا از تصمیم کشورش برای آغاز عملیات نظامی در منطقه شرق فرات در شمال شرقی سوریه که زیر سلطه کردها قرار دارد، در روز های پیش رو خبر داد.

 

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا