سیاسی

خوش بینی تشکل های سیاسی به تکمیل کابینه عراق در جلسه سه شنبه

منابع آگاه خبر داده اند که توافقات اولیه برای تغییر نامزد وزارت کشور به دست آمده است.

 

میدل ایست نیوز: روزنامه «الحیات» به نقل از منابع آگاه خبر داد که توافقات اولیه میان تشکل های سیاسی برای تغییر نامزد وزارت کشور به دست آمده و این چهره جدید در جلسه آتی مجلس معرفی خواهد شد.

این روزنامه به نقل از این منابع آگاه تأکید کرد که ازسرگیری دوباره اعتراضات در بصره و احتمال گسترش یافتن آن به دیگر نقاط باعث شده که تشکل‍های سیاسی در پی حل بحران تشکیل دولت برآیند که بیش از یک ماه است حل نشده مانده است.

این منابع افزوده اند که یکی از پیشنهادهای مطرح شده آن است که «فالح الفیاض» نامزد مورد اختلاف وزارت کشور به سمت های پیشین خود یعنی ریاست نیروهای «حشد الشعبی» و مشاور امنیت ملی بازگردد.

«ریاض المسعودی» عضو ائتلاف «اصلاح و سازندگی» پیش بینی کرد که رأی گیری برای هشت وزیر باقی مانده دولت عبدالمهدی در جلسه فردا (سه شنبه) فیصله پیدا کند.

این در حالی است که روز گذشته یک عضو ائتلاف «بناء» به ریاست هادی العامری خبر داد که این ائتلاف همچنان بر نامزدی فالح الفیاض برای وزارت کشور تأکید دارد و همه توان خود را برای به حد نصاب رساندن جلسه به کار خواهد گرفت.

در آخرین جلسه مجلس نمایندگان عراق که برای رأی اعتماد به وزرای باقی مانده کابینه عبدالمهدی تشکیل شد اعضای ائتلاف اصلاح و سازندگی به رهبری سیدعمار الحکیم با خودداری از حضور در صحن علنی مجلس مانع از به حد نصاب رسیدن جلسه شدند.

منبع
الحیات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا