سیاسی

کشته شدن وزیر جنگ داعش در عملیات نیروی هوایی عراق در سوریه

واحد امنیتی وزارت کشور عراق از کشته شدن 16 تن از فرماندهان بلندپایه داعش در حمله نیروی هوایی عراق در سوریه خبر داد.

 

میدل ایست نیوز: واحد امنیتی «الصقور» در وزارت کشور عراق از کشته شدن 16 تن از فرماندهان بلندپایه داعش در حمله نیروی هوایی عراق در سوریه خبر داد.

به گزارش الحیات، «ابوعلی البصری»، رئیس واحد امنیتی «الصقور» در دستگاه مبارزه با تروریسم عراق خبر داد که در این عملیات نیروی هوایی عراق که در روستای «سوسه» در سوریه انجام شد 16 تروریست داعش از جمله 13 تروریست که سابقه اجرای عملیات تروریستی در بغداد و کربلا و کرکوک و سامراء را داشته اند کشته شدند.

او گفت که این گروه در پی ورود به خاک عراق از راه منطقه صحرایی بوده اند و تأکید کرد که این افراد تابعیت عراقی و عربی و خارجی داشته اند.

البصری یکی از مهم ترین افرادی را که در حمله کشته شده اند «مشتاق عناد هرم المحمدی» ملقب به ابوعمر دانست که وزیر جنگ داعش و والی منطقه فرات الاوسط در تقسیم بندی اداری داعش بوده است.

از دیگر کسانی که در این عملیات کشته شده اند مسئول منطقه صحراء، مسئول بخش کرخ بغداد، مسئول اتاق عملیات خلافت، مسئول انتقال تروریست ها از سوریه به عراق و برعکس، امیر نظامی فرات الاوسط، مسئول امنیتی داعش، و امیر انتحاریان در سوریه بوده اند.

هم زمان اطلاعات ارتش عراق از کشته شدن هزاران تروریست داعشی ازجمله صدها تن از فرماندهان آن در همکاری های امنیتی میان ایران و عراق و سوریه خبر داد.

منبع
الحیات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا