سرخط خبرها

دیدار وزیر امور خارجه هلند با مقامات عراقی

وزیر امور خارجه هلند در سفری رسمی به بغداد با نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «استیو بلاک»، وزیر امور خارجه هلند، در سفری رسمی به عراق با مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بلاک روز دوشنبه با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، عبدالمهدی در این دیدار تأکید کرد که عراق در آستانه مرحله تازه ای از ثبات و پیشرفت و گسترش روابط با همه کشورهای جهان است و خواستار گسترش روابط دو کشور در همه عرصه ها شد.

وزیر امور خارجه هلند نیز در این دیدار بر تصمیم دولتش به گسترش روابط با عراق به خصوص در زمینه اقتصاد و بازسازی عراق تأکید کرد.

او افزود که هلند در تثبیت ثبات و حمایت از برنامه های دولت برای شکوفایی اقتصادی از دولت عراق حمایت می کند.

او پیش از دیدار با نخست وزیر عراق، در دیدار با «محمدعلی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق، راه های گسترش روابط دو کشور در همه عرصه ها را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، در این دیدار الحکیم بر اهمیت روابط عراق و هلند و حمایت این کشور از عراق در جنگ با تروریسم و نیز کمک های ویژه هلند به عراق در امور انسانی تأکید کرد.

در این دیدار همچنین طرح هلند برای حل مشکل آب بصره بررسی شد و الحکیم از شرکت های هلندی برای مشارکت در روند بازسازی عراق دعوت کرد.

بلاک نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور شاهد گسترش بیشتری در همه زمینه های به خصوص زمینه های اقتصادی و نظامی و امنیتی و انرژی باشد و تأکید کرد که کشورش از عراق و یکپارچگی و امنیت و استقلال آن حمایت می کند.

 

منبع
دفتر نخست وزیر عراقوزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا