سیاسی

عبدالمهدی: اگر آزادی عمل داشته باشم وزرای دیگری معرفی می کنم

نخست وزیر عراق تأکید کرد که اگر در انتخاب اعضای باقی مانده کابینه به وی آزادی عمل داده شود چهره های دیگری را معرفی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که اگر به وی در انتخاب وزرا آزادی عمل داده شود چهره های دیگری را برای وزارتخانه های باقی مانده به مجلس معرفی خواهد کرد.

به گزارش الفرات نیوز، عبدالمهدی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود که دیروز (سه شنبه) پس جلسه مجلس برای رأی اعتماد به اعضای باقی مانده کابینه برگزار شد تأکید کرد که دولت فعلی در مقایسه با دولت سابق کمتر حزبی است و افزود که اگر به وی در انتخاب وزرا آزادی عمل داده شود برای وزارتخانه های باقی مانده چهره های دیگری معرفی خواهد کرد.

او پیش بینی کرد که در جلسه روز پنج شنبه مجلس موضوع تکمیل کابینه فیصله پیدا کند.

روز گذشته مجلس عراق پس از توافق تشکل های اصلی سیاسی به سه وزیر کابینه عبدالمهدی (وزرای آموزش عالی، برنامه ریزی، فرهنگ) رأی اعتماد و به دو وزیر رأی عدم اعتماد داد و بررسی سه وزیر دیگر را به روز پنج شنبه موکول کرد.

عبدالمهدی در این کنفرانس مطبوعاتی بر ضرورت تسریع در اصلاحات واقعی در عرصه اقتصاد برای خارج کردن اقتصاد کشور از نوسان های قیمت نفت تأکید کرد و افزود که عراق مشکلات بسیاری دارد که نباید انتظار حل آنها در چند هفته و ماه را داشت.

او در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کرکوک تأکید کرد که امنیت کرکوک فقط و فقط بر عهده دولت مرکزی عراق است.

نخست وزیر عراق درباره مسائل استان بصره نیز گفت که مشکلات این استان در درجه اول مشکلات مدیریتی است که متراکم شده و دولت موظف به حل آنهاست و افزود که دولت به هیچ فشاری که در خدمت رسانی به مردم خلل ایجاد کند تن نخواهد داد.

عادل عبدالمهدی همچنین از اعطای گذرنامه دیپلماتیک به «نادیه مراد» بانوی عراقی برنده جایزه صلح نوبل و همسرش خبر داد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا