سیاسی

تدابیر عادل عبدالمهدی برای تقویت توان امنیتی عراق

نخست وزیر عراق در هفته های گذشته به اقدامات اساسی و مهمی در عرصه امنیتی و عزل و نصب مقامات امنیتی و نظامی دست زده است.

میدل ایست نیوز: دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در بیانیه ای مطبوعاتی خبر داد که این کشور با مجارستان یادداشت تفاهم برای همکاری های امنیتی در عرصه مبارزه با تروریسم امضا کرده است.

در این بیانیه تأکید شده که این یادداشت تفاهم شامل تبادل اطلاعات و برقراری توان مشترک و همکاری استراتژیک و هماهنگی در مبارزه با گروه های تروریستی میان دستگاه مبارزه با تروریسم عراق و مرکز مبارزه با تروریسم مجارستان است.

این بیانیه افزوده که این یادداشت تفاهم را «طالب شغاتی»، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق و «حاجی یونس»، مدیر مرکز مبارزه با تروریسم مجارستان امضا کرده اند.

امضای این یادداشت تفاهم همزمان با تحرکات گسترده «عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در عرصه امنیتی کشور و تلاش وی برای تغییرات ریشه ای در ارتش و دستگاه امنیتی و عزل و نصب های گسترده در این بخش بوده است.

یک افسر بلندپایه در ستاد عملیات مشترک عراق تأکید کرد که امضای این یادداشت تفاهم با مجارستان در راستای اقدامات عادل عبدالمهدی برای تقویت امنیت کشور است. او افزوده که اخیرا عبدالمهدی دستور بازبینی اساسی در پرونده  امنیتی درون و بیرون شهرهای عراق را صادر کرده و خواستار گزارش های دقیق در این باره و بررسی راه های تغییر نقشه های امنیتی بر اساس داده  های میدانی شده است.

این منبع افزوده که فعالیت ها در این راستا در دستگاه نظامی عراق ادامه دارد و نخست وزیر بر اساس گزارش هایی که به وی می رسد دست به اقدامات مهم و شجاعانه ای زده است. به گفته این منبع این اقدامات تأثیر آشکاری بر بهبود وضعیت امنیتی و تقویت دستگاه امنیت عراق خواهد گذشت.

او تأکید کرد که تمرکز در این کار بر فعالیت امنیتی و ساخت منظومه امنیتی پیشرفته ای خواهد بود که بتواند فعالیت های تروریستی را خنثا کند.

نخست وزیر عراق در مدتی که به این مقام برگزیده شده اقداماتی را برای تقویت امنیت شهرها و هم زمان بازکردن برخی خیابان های استراتژیک مانند منطقه حفاظت شده سبز بغداد پس از 13 سال انجام داده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا