سرخط خبرها

تأکید «عادل عبدالمهدی» و «عبدالله دوم» بر گسترش روابط عراق و اردن

نخست‌وزیر عراق و پادشاه اردن در یک گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن تأکید بر توسعه روابط دو جانبه، در خصوص لزوم انجام دیدارها در سطوح بالا تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: «عبدالله دوم» پادشاه اردن شب گذشته (پنج‌شنبه) در طی تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، بر لزوم افزایش همکاری‌ها و گشترش روابط دو جانبه تأکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه نیوز، طبق بیانیه صادره از سوی دفتر عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در این گفت‌و‌گوی تلفنی از مواضع اردن در قبال عراق تقدیر و تشکر کرد و دو طرف بر رفت‌و‌آمدهای دیپلماتیک در بالاترین سطوح توافق کردند.

به گزارش فارس، پادشاه اردن نیز بار دیگر انتخاب عبدالمهدی به عنوان نخست‌وزیر عراق را به وی تبریک گفت و آرزوی امنیت و پیشرفت و توسعه برای عراق کرد.

همزمان با این گفت‌و‌گوی تلفنی، «فؤاد حسین» معاون امور اقتصادی نخست‌وزیر و وزیر مالی عراق نیز در اردن به سر می‌برد و دیدارهای مختلفی را از روز چهارشنبه با مسئولان اردنی انجام داده است. او روز چهارشنبه در دیدار با «رجائی المعشر» وزیر اقتصاد اردن در خصوص ایجاد گذرگاههای بیشتر میان دو کشور در سال آتی میلادی به توافق رسید.

وزیر مالی عراق روز پنج‌شنبه (دیروز) نیز با «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن دیدار کرد و دو طرف بر لزوم توسعه گذرگاه «طریبیل» و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف توافق کردند.

عبدالله دوم در اکتبر گذشته نیز در تماس تلفنی با عبدالمهدی ضمن تبریک انتخاب وی برای ریاست دولت، از او برای سفر به امان دعوت کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا