سرخط خبرها

اثیل النجیفی: خروج نظامیان امریکایی از سوریه موجب جنگ فرسایشی می شود

«اثیل النجیفی»، استاندار سابق نینوا عقب نشینی نیروهای امریکایی از سوریه را مخاطره آمیز خواند و در خصوص بروز جنگی فرسایشی در مرزهای این کشور با سوریه هشدار داد.

میدل ایست نیوز: «اثیل النجیفی»، استاندار سابق نینوا خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه را اقدامی مخاطره آمیز تلقی کرد که جنگی فرسایشی را در پی خواهد داشت که بهای آن را نیروهای عراقی مستقر در مرز سوریه پرداخت خواهند کرد.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، النجیفی تصریح کرد: خروج نظامیان امریکایی از سوریه موجب ایجاد خلاء در شرق سوریه و صحرای الجزیره در غرب عراق می شود و انتظار می رود که ترکیه این خلاء را در موازات مرزهای خود پر کند که این امر حزب کارگران ترکیه (پ ک ک) را به تمرکز در شهر سنجار عراق سوق می دهد و داعش نیز از فرصت به وجود آمده استفاده خواهد کرد و تا صحرای الجزیره عراق تا مرزهای این کشور نفوذ خواهد کرد.

النجیفی با بیان اینکه دو مشکل مذکور یعنی تمرکز پ.ک.ک در سنجار و نفوذ داعش در غرب عراق خطراتی را در پی خواهد داشت، افزود: این امر موجب جنگ فرسایشی طولانی مدتی برای ارتش عراق و حشد الشعبی می شود.

النجیقی در خصوص اقدامات مقتضی مقامات عراقی برای مقابله با این خطر، گفت: در عرصه داخلی، باید گفت‌وگوهای عراقی-عراقی برای آرام کردن وضعیت سیاسی انجام شود تا داعش مجالی برای سوء استفاده از آن پیدا نکند.

وی در رابطه با اقدامات لازم در عرصه فرامرزی نیز تصریح کرد که عراق نیازمند گفت‌وگویی منطقه ای میان عراق، ایران و ترکیه برای تقویت حاکمیت کشورها، محافظت از مرزها و روابط با دیگر کشورها و نیز مبارزه با همه سازمان های تروریستی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا