سیاسی

«جلسه مهم» کمیسیون امنیتی مجلس عراق در پی دستور ترامپ به خروج نیروهای امریکایی از سوریه

یک عضو کمیسیون امنیتی مجلس عراق خبر داد که امروز جلسه مهمی برای بررسی پیامدهای خروج نیروهای امریکایی از سوریه برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیتی مجلس عراق خبر داد که در پی اعلام ناگهانی خروج نیروهای نظامی امریکایی از سوریه این کمیسیون نشستی با حضور فرماندهان بلندپایه امنیتی برگزار خواهد کرد.

به گزارش الفرات نیوز، «عباس السید صروط»، نماینده مجلس عراق از جریان حکمت ملی، تأکید کرد که قرار است امروز (یکشنبه) «جلسه مهمی» با حضور فرماندهان امنیتی وزارتخانه های دفاع و کشور برای بررسی وضعیت امنیت مرزهای عراق و سوریه برگزار شود.

او تأکید کرد که در این جلسه وضعیت امنیتی منطقه مرزی عراق و سوریه و نقشه های امنیتی چیده شده بررسی خواهد شد و در صورت وجود اختلالی در این برنامه با فرمانده کل نیروهای مسلح نیز تماس گرفته خواهد شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه به صورت ناگهانی اعلام کرد که نیروهای امریکایی از سوریه خارج خواهند شد.

در پی این تصمیم وزیر دفاع ایالات متحده و نیز «برت مک گورک»، فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش که پیش تر تأکید کرده بود نیروهای امریکایی فعلا در سوریه ماندگارند از مقام خود استعفا دادند.

 

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا