سرخط خبرها

ریاست جمهوری عراق اخبار مربوط به میانجی‌گری میان کردهای سوریه با دمشق را تکذیب کرد

سخنگوی ریاست جمهوری عراق گفت: این اطلاعات دقیق نیست و قانون اساسی ما بر سیاست عدم دخالت در امور داخلی کشورها تاکید می کند.

میدل ایست نیوز: «لقمان الفیلی»، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری عراق، امروز یکشنبه بیانه ای درباره طرح پیشنهادی «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در مورد سوریه صادرکرد.

به گزارش وبگاه خبری دجله، در این بیانیه آمده است رسانه ها، مطلبی را روز یکشنبه منتشر کردند که به موضوع طرح پیشنهادی رئیس جمهوری عراق درباره سوریه می پردازد. اطلاعاتی که در این مطلب آمده است دقیق نیست و ما تاکید می کنیم رئیس جمهوری پیش از این و همیشه بر ضرورت حمایت از تلاش های موجود برای ایجاد راه حل صلح آمیز در پایان بخشیدن به گرداب خشونت بیهوده در کشور همسایه، سوریه تاکید کرده است و لزوم احترام به تصمیم های مستقل آن و پایان بخشیدن به دخالت خارجی در امور داخلی آن تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهوری عراق رسیدن به این هدف را نیازمند هماهنگی و حمایت کشورهای همسایه و جامعه جهانی با ممانعت از ورود به یک درگیری و کشمکش جدید منطقه ای بی ثمر می داند.

این بیانیه درادامه تصریح می کند رئیس جمهوری همواره تاکید می کند، عراق همیشه به دنبال تحکیم روابط با کشورهای همسایه از جمله ترکیه است که مصالح مشترک و همبستگی فرهنگی و تاریخی با ما دارد و همچنین قانون اساسی ما بر سیاست عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر تاکید دارد. رئیس جمهور همچنین از تلاش های موجود برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه و حفظ روابط دوستانه با همه همسایگانش حمایت می کند.

 

منبع
دجله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا