سرخط خبرها

گاردین: داعش حالا انعطاف بیشتری برای فعالیت هایش خواهد داشت

ژنرال دانفورد با اشاره به کاهش بسیار حجم منطقه تحت سیطره سازمان تروریستی داعش تاکید کرد ولی آنجا صدها تروریست خارجی حضور دارند که هر ماه از مرزهای ترکیه به سوریه و عراق سرازیر می شوند.

میدل ایست نیوز: روزنامه انگلیسی گاردین شنبه مقاله ای به قلم «پیتر بومونت» درباره پرونده خروج نیروهای امریکایی از سوریه و استعفای «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا در این رابطه با این عنوان که متیس به کنترل ترامپ کمک می کرد و جهان دلتنگ او خواهد شد، منتشر کرد.

بومونت در این مقاله نوشت که ژنرال «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دو ماه پیش درباره خطری که همچنان از جانب داعش کشورش را تهدید می کند به صورت سری هشدار داد. دانفورد با اشاره به کاهش بسیار حجم منطقه تحت سیطره سازمان تروریستی داعش تاکید کرد ولی آنجا صدها تروریست خارجی حضور دارند که هر ماه از مرزهای ترکیه به سوریه و عراق سرازیر می شوند.

بومونت در ادامه اشاره کرد که دانفورد گفت این مسئله به داعش نرمش و انعطاف کافی برای ادامه فعالیت هایش می دهد و تصریح کرد که سازمانی از این دست تا زمانی که توانایی انتقال و جابه جایی دارد می تواند به فعالیت هایش ادامه دهد.

بومونت افزود استعفای متیس نشان دهنده اختلافات گسترده میان وزارت دفاع و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا نه تنها در زمینه سیاست های نظامی در مناطق مختلف جهان بلکه در زمینه ائتلاف های خارجی است که بار مسئولیت بیشتری بر دوش نیروهای آمریکایی از جمله در رابطه با ناتو می گذارد.

بومونت در انتها می گوید هم پیمانان ایالات متحده آمریکا در اروپا و مناطق دیگر جهان به متیس به عنوان واسطه مورد اعتمادتری در برابر سرکشی های ترامپ برای حفظ تعهدات و احترام به ائتلاف هایی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آغازگرشان بود، می نگریستند.

 

 

منبع
SNG

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا