سرخط خبرها

ائتلاف اصلاح و سازندگی: اعطای وزارت آموزش و پرورش به ائتلاف بنا با توافق موجود، در تضاد است

نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف اصلاح و سازندگی، اعطای وزارت آموزش و پرورش به ائتلاف بنا را مخالف توافق و سهمیه انتخاباتی این ائتلاف دانست.

میدل ایست نیوز: «رعد الدهلکی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف اصلاح و سازندگی، اعطای وزارت آموزش و پرورش به ائتلاف بنا را مخالف توافق و سهمیه انتخاباتی این ائتلاف دانست.

رعد الدهلکی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد که رویکرد سیاسی بر آن بود که همه وزارتخانه های باقی مانده را در یک جلسه مورد رای گیری قرار دهد اما نخست وزیر این رویکرد را نپذیرفت.

وی افزود: اختلافات هنوز با شدت تمام بر سر سه وزارتخانه کشور، دفاع و دادگستری ادامه دارد.

الدهلکی گفت: جلسه امروز پارلمان برای تعیین تکلیف وزارتخانه های باقی مانده، همانطور که برخی آرزو می کنند، با تایید همه نامزدهای پیشنهادی همراه نخواهد بود، زیرا نخست وزیر با معرفی نامزد وزارت آموزش و پرورش از ائتلاف بنا، توافق موجود میان خود و فراکسیون های سیاسی را رعایت نکرده است چرا که در اصل این وزارتخانه سهمیه ائتلاف اصلاح و سازندگی است و اقدام مذکور موجب خروج نمایندگان این ائتلاف از جلسه امروز پارلمان می شود.

نخست وزیر عراق دیروز با ارسال نامه ای به ریاست پارلمان این کشور، دو نامزد جایگزین برای وزارتخانه های آموزش و پرورش و مهاجرت معرفی کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا